Vastgoed aan- en verkopen gemakkelijk gemaakt

Uw vastgoed verkopen

Efficiënte en gerichte verkoop voor de prijs die u wenst

Wij verkopen uw vastgoed gericht op de wijze die bij u past. Door u aan te melden in het formulier “verkoop aanmelden” of ons te bellen kunnen wij u vertellen welke verkoopstrategie het beste aansluit op uw situatie. Wij stellen bij ons geregistreerde woningzoekenden en beleggers op de hoogte van uw woning. Wij weten namelijk welke koper uw vastgoed zou willen aankopen en of deze koper dat snel kan! Afhankelijk van uw voorkeur kunt u kiezen voor de online verkoop of de stille verkoop. Ook kunnen wij u als verkopend bemiddelaar helpen bij het vinden van de juiste koper, vul hiervoor het formulier “belegging aanmelden” in.

 

Online verkoop van uw vastgoed

Bij dit traject plaatsen wij uw woning op online verkoopkanalen. Daarbij werken wij samen met een partner bij u in de regio. Wij krijgen uw wensen in kaart, maken met u afspraken, verwerken alle informatie tot een verkooppresentatie en plaatsen dit online. Daarnaast regelen wij het contact met u en potentiële kopers en begeleiden wij de onderhandelingen. Onze partner ontfermt zich over de opname en bezichtigingen van uw vastgoed en houdt ons up to date over alle ontwikkelingen.

De samenstelling van de dienst

  • Verkoopklaar maken van uw woning

  • Plaatsing van uw woning op online verkoopplatforms.

  • Bezichtigingen op maat voor u geregeld.

  • Managen van onderhandelingen, advies over uw mogelijkheden.

  • Verkoop en overdracht bij notaris

Het traject

We maken met u kennis via een online video gesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we uw wensen en motieven voor verkoop. We gaan daarbij in op uw persoonlijke situatie en welke verkoopstrategie daar het beste op aansluit. Bovendien vertellen we u of wij geregistreerde kopers hebben van wie de zoekwens aansluit op uw vastgoed. Andere zaken zoals de ligging en de technische staat van uw huis komen ook aan bod, zodat wij een volledig beeld van de situatie krijgen. We eindigen het gesprek met een voorstel.

Wanneer u hebt besloten de opdracht aan ons te geven kan de verkoop in werking treden. In ons snelle traject kan dit binnen enkele uren, bij ons online traject is uw verkoopwens de leidraad voor het volledige traject. Door de overeenkomst te ondertekenen gaat u ook akkoord met de algemene voorwaarden van Simple Sourcing (over de manier waarop we voor u werken) en het betalen van een courtage van 1,5% over de verkoopprijs. 

Als u vragen hebt over het traject of de overeenkomsten is daar natuurlijk tijd voor. We leggen graag uit wat onze dienst voor u zou betekenen. Na of tijdens het tekenen plannen we samen met u een afspraak in om het vastgoed op te nemen.

Om uw woning klaar te maken voor het opnemen van beeldmateriaal en bezichtigers  adviseren wij u de woning zo presentabel mogelijk te hebben. Indien u daar behoefte aan heeft kunnen wij u doorverbinden aan een interieurstylist(e)/meubileerder, die advies kan geven over een frisse en neutrale invulling. We nemen samen twee vragenlijsten door om alle (technische) specificaties van uw huis in kaart te brengen. Dit is een van de enige verplichtingen van de verkoper, zo eerlijk mogelijk het huis te verkopen! Tot slot vragen wij het energielabel en plattegronden voor u op als u deze niet heeft.

 

Wij komen samen met een aannemer bij u langs voor de opname van uw woning.  De aannemer brengt de technische staat van uw woning in kaart. Deze inzichten worden meegenomen in de brochure. Verder maakt onze partner tijdens de opname foto’s en een filmpje van het vastgoed om te presenteren aan kopers. In het filmpje vertelt onze partner alle bijzonderheden en mogelijkheden van uw woning. 

Uw vastgoed wordt gepresenteerd met kerncijfers en omgevingsinformatie op verkooppagina’s. Funda wordt hierbij niet gebruikt. Feitelijke weergave wordt getoond aan de hand van beelden en plattegronden van de woning. Beelden kunnen zijn foto’s en/of video-opnames. Opnames kunnen onderbouwd worden met gesproken uitleg over wat er zichtbaar is aan de woning, inclusief mankementen zoals een aannemer zou aankaarten. 

Naast de visuele weergave van de woning wordt de verkoopinformatie duidelijk voor de kopers uiteengezet. Wij zorgen voor een uitbundige weergave van zo veel mogelijk kerninformatie en details. De uiterste biedingsdatum wordt op de verkooppagina benoemd, zodat iedere koper weet waar hij/zij aan toe is. Als de pagina is ingericht wordt uw vastgoed online gezet. Indien er bij ons bekende kopers zijn van wie hun zoekwens aansluit op uw woning stellen wij ze op de hoogte van uw woning.

Doorgaans hanteren wij 3 bezichtigingsrondes, zodat u maar 3 dagen rekening hoeft te houden met andere mensen in uw huis. Wij kunnen de kopers begeleiden bij de bezichtigingen. Voorafgaand aan de bezichtigingen hebben wij een meeting met onze partner om belangrijke punten voor de verkoop te bespreken. Na afloop van elke bezichtigingsronde evalueren we met onze partner hoe het is verlopen en of er bijzonderheden waren. Zo houden we u van alle ontwikkelingen op de hoogte.

Wij hanteren een gesloten biedingssysteem met een uiterste biedingsdatum. Op deze datum bekijken we samen alle biedingen. Daarna beconcluderen we met u welk bod het beste aansluit op uw wens. Indien er geen bod is dat direct aansluit op uw wens kijken we of we de onderhandelingen aangaan met een koper, of dat het nodig is om nog een bezichtigingsronde te organiseren.

We gaan samen met de koper naar de notaris om de koopovereenkomst te ondertekenen. Na afloop evalueren we hoe u het traject heeft ervaren en of wij u nog met andere zaken kunnen helpen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld uw zoekwens voor een nieuwe woning opnemen.

Snelle en gerichte verkoop van uw vastgoed

Heeft u behoefte aan een snelle verkoop van uw vastgoed? Dan is het snelle verkooptraject wat u zoekt. Binnen 3 dagen verzorgen wij u een bod.  Bij dit traject staat de snelheid van de verkoop centraal. Door ons netwerk van kopers kunnen wij uw vastgoed gemakkelijk linken aan hen, die snel kunnen en willen aankopen. 

Samenstelling van de dienst

  • Binnen 3 dagen een bod
  • Gerichte verkoop
  • 1 bezichtigingsronde

Het traject

In het eerste contactmoment bespreken we uw wensen en motieven voor de verkoop. Omdat snelheid in dit traject centraal staat vertellen we u tot in detail wat we voor u kunnen betekenen en hoe we daarbij te werk zullen gaan. Andersom verwachten wij ook van u dat u ons zo goed mogelijk vertelt wat uw persoonlijke situatie en hoe de staat van uw vastgoed is. Zo kunt u snel beslissen of wij aansluiten op uw benodigdheden. Indien dit het geval is voeren we een voortijdige analyse uit (3 uur) waarna we weten of er kopers, bij wie uw vastgoed aansluit, bij ons bekend zijn. 

Als wij kopers hebben op wie uw vastgoed aansluit, sturen wij u de overeenkomst van opdracht toe en plannen we een bezichtigingsdag in. Op basis van onze analyse en uw wens leggen we in de overeenkomst van opdracht de best haalbare vraagprijs vast. Ook verzoeken we u hier om foto’s en een video van uw vastgoed te maken. Dit in verband met de hogere handelingssnelheid. Tot slot is het belangrijk dat u uw financiële situatie duidelijk heeft voor de verkoop. Hiervoor kunnen wij u doorverwijzen naar een financieringsspecialist. 

De foto’s video’s en eerder gemaakte analyse worden verwerkt in een brochure en aangeboden aan de kopers bij wie dat het beste aansluit. Deze kopers krijgen 5 uur om te beslissen of zij willen bezichtigen, zo weet u snel waar u aan toe bent. 

Tijdens de bezichtiging begeleiden wij de kopers en vertellen ze alles wat van belang is voor de aankoop. Na de bezichtiging hebben de kopers 24 uur om een bod uit te brengen. 

Wanneer de biedingen bekend zijn bekijken we samen welke koper het beste bij uw wens aansluit. Indien benodigd contacteren we de koper die het meest in de buurt komt en gaan de onderhandelingen aan. We streven ernaar de hoogst mogelijke prijs voor uw vastgoed te verzorgen. Wanneer er een akkoord is bereikt is het aan de koper om snel een notaris te regelen.  

We gaan samen met de koper naar de notaris om de koopovereenkomst te ondertekenen. Na afloop evalueren we hoe u het traject heeft ervaren en of wij u nog met andere zaken kunnen helpen. Zo kunnen wij uw zoekwens voor een nieuwe woning opnemen.

Heeft u naar aanleiding van de beschrijving van het traject nog vragen of onduidelijkheden, contacteer ons gerust via info@simplesourcingvastgoed of 06-25482185. 

Uw vastgoed aanmelden

Aanmeldformulier Verkoop








Datum beschikbaar:
Akkoord met verwerking van mijn gegevens:

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig tijdens het invullen van dit formulier? Neem contact met ons op.

Toelichting

Vul hier de gegevens van uw woning en contactgegevens in. Wij nemen binnen 24 uur contact met u op. 

Wilt u uw woning verkopen?

Uw belegging aanmelden

Vul in om uw belegging aan te melden









Vraagprijs:
Soort onroerend goed:
Off market:
Koopstrategie:
Jaarlijkse huurstroom:
Jaarlijkse exploitatiekosten:
Woonoppervlak in m2:
BAR:
NAR:
Verhuurstrategie:
Akkoord met verwerking van mijn gegevens:
Opmerkingen en bijlagen:

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig tijdens het invullen van dit formulier? Neem contact met ons op.

Toelichting

Hier kunt u uw vastgoedbelegging aanmelden! Er wordt zo snel mogelijk gekeken of er een match is met een bij ons bekende koper.